ÖPPETTIDER
Butiken i Svenstavik: mån-fre 10,00-16,00, Lunch 12,00-13,00
Kundtjänst telefon: 0687-58 10 30, Helgfria vardagar mån-fre 10,00-16,00, Lunch 12,00-13,00.
Mail: support@skoterdelen.com
Kontakta via: Kontaktformulär
Kundtjänst chatt: Klicka här
Facebook: Klicka här
Bra att veta vid kontakt med kundtjänst:
Har du frågor om en order så ha ditt ordernummer tillgängligt. Vill du beställa varor är det bra om du noterat artikelnumren i förväg.
I de flesta fall är det viktigt att du vet modell och årsmodell på din maskin.
Postadress
Ahlberg Sweden AB / Skoterdelen
Skanderåsen 580 B
845 61 Svenstavik
Orgnr: 556730-6229
FAQ
Nedan följer vanliga frågor som vi får till kundtjänst:
1. Hur snabbt levereras min beställning?
Vi levererar dagligen varor över hela Sverige och Norden. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska få din beställning så snabbt som möjligt.
Varje produkt har aktuell lagerstatus, detta betyder varje lagerstatus:
I lager skickas omgående = finns i vårt egna lager och skickas samma vardag vid order före kl 14,00. Leveranstid ca 1-2 dagar från beställning.
Skickas inom 2-3 dagar = finns i lager hos vår leverantör och kan skickas från vårt lager inom 2-3 dagar från beställning.
Leveranstid 3-5 dagar från beställning.
Skickas inom 3-5 dagar = finns i lager hos vår leverantör och kan skickas från vårt lager inom 3-5 dagar från beställning.
Leveranstid 5-7 dagar från beställning.
Skickas inom 2-4 veckor = beställningsvara från Europa eller USA och kan skickas från vårt lager inom 2-4 veckor.
Leveranstid 4-5 veckor från beställning.
2. Jag blir inte godkänd för faktura eller delbetalning, varför?
All fakturering sker genom ett samarbete med Klarna. Vi kan inte påverka deras kreditbedömning.
Har du frågor om din faktura kan du kontakta Klarna på tel: 08-120 120 10.
Du kan alltid välja ett annat betalningssätt som tex. kreditkort eller postförskott.
3. Vart levereras mitt paket?
Alla beställningar skickas med Postnord, paket upp till 20 kg kommer till ditt närmaste paketombud, paket över 20 kg körs ut eller hämtas på en postterminal enligt överenskommelse mellan dig som kund och Postnord.
När din beställning har kommit till ett paketombud så får du ett sms om att det finns att hämta ut.
4. Kan jag se vart mitt paket är innan det kommit fram till paketombudet?
När din order blivit plockad och paketerad så får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
5. Vad kostar frakten?
Handlar du för 2000 kr eller mer bjuder vi på fraktavgiften. Handlar du för mindre än 2000 kr kostar frakten 69-109 kr beroende på vilken typ av vara det är. Gäller inom Sverige.
6. Hur betalar man?
Du kan betala med Kort eller Klarna hos oss, beställer du via telefon kan du bara betala mot postförskott.
7. Hur vet jag att min beställning kommit fram till Skoterdelen?
När du genomfört din beställning skickas det ut en orderbekräftelse till e-postadress du angav vid ditt köp. Ser du ingen orderbekräftelse i din inkorg eller skräpposten så har inte din order blivit genomförd.
8. Kan jag avbeställa en order?
Vill du avbryta/avbeställa en order är det viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt, en order som redan är skickad går ej att avbryta/avbeställa.
9. Min produkt/paket var skadad när jag fick den, vad gör jag nu?
När du tar emot ditt paket hos paketombudet är det viktigt att du kontrollerar paketet, skulle kartongen/emballaget vara skadat så gör du en skadeanmälan direkt hos paketombudet/chauffören. Se till att få en bekäräftelse på att ditt gods är skadat.
10. Jag fick fel produkt eller min produkt är trasig, vad gör jag nu?
Vi kontrollerar varje försändelse och produkt innan vi skickar den till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller att det inte rätt produkt du fått så mejla i första hand till: support@skoterdelen.com bifoga en bild och ditt ordernummer så hjälper vi dig att kostnadsfritt åtgärda så du får en ny eller rätt vara.
11. Vad händer om min beställning blir försenad?
Du ser alltid vad som händer med din order på vår orderstatus med ditt ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse som du fått till den e-postadress du angav när du genomförde ditt köp. Vid eventuella förseningar får du ett mejl att din orderstatus är uppdaterad.
12. Jag har en fråga om en artikel?
Vill du ha mått eller ytterligare information utöver den information du ser på webben så kan du mejla till oss på : support@skoterdelen.com ange artikelnummer eller en länk till produkten.
13. En vara är tillfälligt slut, kan ni meddela mig när ni har den på lager igen?
Om en vara är tillfälligt slut kan du klicka på: Meddela mig när denna produkt finns i lager igen, som syns inne på produkten om den skulle vara slut i lager.
Du får då ett mejl när varan åter finns i lager.
14. Jag vill ändra min leveransadress?
Vill du ändra leveransadress måste du betala med kort, order med Klarna 14 dagar eller Delbetalning kan vi inte ändra leveransadress på, dessa kan endast skickas till din folkbokförda adress.